Connect with us

News Television

Dan Abrams Rips Into the Business Strategy of CNN+

Abrams and Mediaite founding editor Colby Hall tore into CNN+ during a segment on “Dan Abrams Live.”

Published

on

CNN+ is off to a rocky start, which is why it could see significant cuts to its production despite the streaming service eclipsing 100,000 subscribers in its first week. 

Nonetheless, it’s no stopping it from being the butt of jokes from some in the news media. Mediate founder and NewsNation host Dan Abrams and Mediaite founding editor Colby Hall tore into CNN+ during a segment on “Dan Abrams Live.”

“Again, the idea that there’s this mass audience of like hardcore CNN fans and again, I really don’t mean this as an attack on any of the particular hosts, because it’s not about them. It’s about the way that they created this business,” Abrams said. 

“But it’s not really just like, ‘Oh, let’s hire a bunch of CNN-like anchors and have them do longer-form interviews’ or whatever the case may be. So it just blows my mind that someone thought that this was a good, you know, sort of business strategy.”

Hall credited Chris Wallace for providing an interesting show with his slate of recent interviews since CNN+ launched late last month. Furthermore, he states that the streaming service isn’t going away but does expect changes. 

“I mean, I think Chris Wallace has done made some news with a few of his interviews. And you know, things are going to change, I think. I don’t think CNN+ is going to go away. I think there’s going to be a lot of cuts simply because of redundancies,”

“If you have like Discovery streaming, you know, you don’t need two sets of server farms, you don’t need two sets of studios. There are redundancies that will cut costs. I think their content offerings, my reporting suggests, is going to go way down.”

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

News Television

OAN Admits No “Voter Fraud” by Georgia Election Workers in 2020

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

Published

on

A recent pre-recorded 30-second segment by One America News could be part of a recent settlement connecting to a defamation lawsuit brought against the network by two workers.

In the segment, the news channel acknowledges there was “no widespread voter fraud” by Georgia election workers in the 2020 presidential election.

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

“The results of this investigation indicate that Ruby Freeman and Wandrea ‘Shaye’ Moss did not engage in ballot fraud or criminal misconduct,” a narrator states, per The Daily Beast

“A legal matter with this network and the two election workers has been resolved to the mutual satisfaction of the parties through a fair and reasonable settlement.”

Freeman and her daughter, Moss, state they faced harassment online and in person following unfounded rumors that began circulating online due to content published by the conspiracy website The Gateway Pundit, which the pair also sued.

Continue Reading

News Television

Former Sinclair Exec Mike Angus Joins TelevisaUnivision as Its EVP

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

Published

on

The former Senior Vice President, Distribution and Network Relations for Sinclair Broadcast Group, Mike Angus, is coming to TelevisaUnivision. The company announced that he’d take over the role as Executive Vice President, U.S. Distribution.

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

In his new role, Angus will lead the distribution for TelevisaUnivision’s broadcast and cable networks, the new ViX global streaming platform, and other related content to TelevisaUnivision’s network distribution partners.

“We’re excited to welcome Mike to TelevisaUnivision as the latest addition to our expanding world-class global distribution team,” Michael Schwimmer, President, Global Platform Strategy and Revenue, said. “Mike is highly regarded across the industry as a creative and strategic dealmaker who works collaboratively with partners to grow both revenue and viewership.”

“We look forward to having Mike on the team as we continue in this exciting new phase of TelevisaUnivision’s mission to provide the best Spanish language content in the world across our linear and streaming channels.”

Along with his experience at Sinclair, Angus also served as the Senior Vice President, Content Acquisition, and General Manager of Digital at Time Warner Cable.

The new TelevisaUnivision executive led negotiations and managed relationships with numerous networks across linear and new media content categories during his tenure there.

Continue Reading

News Television

News Media Reacts To Dinesh D’Souza’s Claim of ‘2000 Mules’ Being Suppressed

’Souza has a new film called “2,000 Mules,” and he’s going after Fox News host Tucker Carlson and Newsmax, accusing them of suppressing his movie. 

Published

on

Dinesh D’Souza has a new film called “2,000 Mules”  which allegedly exposes widespread, coordinated voter fraud in the 2020 election. But earning press for the film has been harder than expected. D’Souza claims Fox News host Tucker Carlson has tried to suppress his movie. 

“I’m sorry to say Tucker Carlson and his team specifically instructed Catherine Engelbrecht of True the Vote NOT to mention the movie,” D’Souza tweeted.

True the Vote, the Texas-based non-profit organization that provided the analysis D’Souza based his movie on, declared that 2,000 “mules” were paid by Democratic representatives to gather and drop off ballots in multiple states.

D’Souza also took to Twitter to share that Newsmax blocked coverage of the film too. The director had been booked to appear on the channel, but the appearance was later cancelled.

The AP provided their fact-checking for the film calling it a flick “based on faulty assumptions, anonymous accounts, and improper analysis of cellphone location data, which is not precise enough to confirm that somebody deposited a ballot into a dropbox, according to experts.”

Nonetheless, here’s what some in the news media are saying about the film:

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Trending

Copyright © 2021 Barrett Media.