Connect with us

News Television

Report: Chris Wallace Will Have His Show Moved to CNN

CNN’s new leadership is still attempting to determine the best platform for each CNN+ program

Published

on

Warner Bros. Discovery decided on Thursday to pull the plug on CNN+ less than a month into its launch. The streaming platform will cease operations on April 30th, and the next question is what comes of the talent that came over to the network. 

Anchor Chris Wallace left Fox News late last year for CNN+, but despite the platform now shutting down, Bloomberg’s Gerry Smith reports Wallace will “likely” take his CNN+ interview show “Who’s Talking to Chris Wallace?” to the CNN cable channel.

The cable news channel’s 9 p.m. weekday timeslot remains vacant, so that’s a possible landing spot for the former Fox News host. Smith also reports that all of the CNN+ programs, a mix of lifestyle and news, are transitioning over to the CNN cable channel or CNN.com. 

CNN’s new leadership is still attempting to determine the best platform for each CNN+ program, considering that new president Chris Licht has yet to officially take over the position. 

In addition to Wallace, the streaming service’s other high-profile on-air talent hires will likely remain with the company. CNN+ host Kasie Hunt posted a tweet saying that she would be okay following the decision to shut down the platform. 

However, she adds that the news isn’t about her now, hinting that others might not be as lucky as the host to keep their job. “Some of you are asking about me. I am proud to be on team CNN. I will be fine. It’s not about me right now.”

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

News Television

OAN Admits No “Voter Fraud” by Georgia Election Workers in 2020

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

Published

on

A recent pre-recorded 30-second segment by One America News could be part of a recent settlement connecting to a defamation lawsuit brought against the network by two workers.

In the segment, the news channel acknowledges there was “no widespread voter fraud” by Georgia election workers in the 2020 presidential election.

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

“The results of this investigation indicate that Ruby Freeman and Wandrea ‘Shaye’ Moss did not engage in ballot fraud or criminal misconduct,” a narrator states, per The Daily Beast

“A legal matter with this network and the two election workers has been resolved to the mutual satisfaction of the parties through a fair and reasonable settlement.”

Freeman and her daughter, Moss, state they faced harassment online and in person following unfounded rumors that began circulating online due to content published by the conspiracy website The Gateway Pundit, which the pair also sued.

Continue Reading

News Television

Former Sinclair Exec Mike Angus Joins TelevisaUnivision as Its EVP

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

Published

on

The former Senior Vice President, Distribution and Network Relations for Sinclair Broadcast Group, Mike Angus, is coming to TelevisaUnivision. The company announced that he’d take over the role as Executive Vice President, U.S. Distribution.

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

In his new role, Angus will lead the distribution for TelevisaUnivision’s broadcast and cable networks, the new ViX global streaming platform, and other related content to TelevisaUnivision’s network distribution partners.

“We’re excited to welcome Mike to TelevisaUnivision as the latest addition to our expanding world-class global distribution team,” Michael Schwimmer, President, Global Platform Strategy and Revenue, said. “Mike is highly regarded across the industry as a creative and strategic dealmaker who works collaboratively with partners to grow both revenue and viewership.”

“We look forward to having Mike on the team as we continue in this exciting new phase of TelevisaUnivision’s mission to provide the best Spanish language content in the world across our linear and streaming channels.”

Along with his experience at Sinclair, Angus also served as the Senior Vice President, Content Acquisition, and General Manager of Digital at Time Warner Cable.

The new TelevisaUnivision executive led negotiations and managed relationships with numerous networks across linear and new media content categories during his tenure there.

Continue Reading

News Television

News Media Reacts To Dinesh D’Souza’s Claim of ‘2000 Mules’ Being Suppressed

’Souza has a new film called “2,000 Mules,” and he’s going after Fox News host Tucker Carlson and Newsmax, accusing them of suppressing his movie. 

Published

on

Dinesh D’Souza has a new film called “2,000 Mules”  which allegedly exposes widespread, coordinated voter fraud in the 2020 election. But earning press for the film has been harder than expected. D’Souza claims Fox News host Tucker Carlson has tried to suppress his movie. 

“I’m sorry to say Tucker Carlson and his team specifically instructed Catherine Engelbrecht of True the Vote NOT to mention the movie,” D’Souza tweeted.

True the Vote, the Texas-based non-profit organization that provided the analysis D’Souza based his movie on, declared that 2,000 “mules” were paid by Democratic representatives to gather and drop off ballots in multiple states.

D’Souza also took to Twitter to share that Newsmax blocked coverage of the film too. The director had been booked to appear on the channel, but the appearance was later cancelled.

The AP provided their fact-checking for the film calling it a flick “based on faulty assumptions, anonymous accounts, and improper analysis of cellphone location data, which is not precise enough to confirm that somebody deposited a ballot into a dropbox, according to experts.”

Nonetheless, here’s what some in the news media are saying about the film:

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Trending

Copyright © 2021 Barrett Media.